Ο κ. Ξεφτίλας

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, εξέδωσε γραπτή ανακοίνωση, όπου λέει: «Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής». Ο κ. Παντερμαλής θεωρεί ότι στην ανεξήγητα καθυστερημένη επικοινωνία του με τον δημιουργό έλαβε την «αυτονόητη διευκρίνιση του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο». Έτσι το βίντεο για την καταστροφή του Παρθενώνα θα προβάλλεται και πάλι ολόκληρο.

Όμως ο Γαβράς αλλιώς τη θυμάται τη συνομιλία του με τον Παντερμαλή. «Δεν μίλησα ποτέ για “ανθρώπους της εποχής”. Κάναμε πράγματι εκτενή διάλογο, όμως ο κ. Παντερμαλής δεν μου διάβασε κατόπιν την ανακοίνωσή του πριν τη δώσει στη δημοσιότητα. Δεν ήταν “άνθρωποι της εποχής”, ήταν παλαιοχριστιανοί. Έχει μεγάλη διαφορά. Δεν ήταν αναγκαστικά ρασοφόροι, οι χριστιανοί της εποχής ντύνονταν συχνά με μαύρα. Αλλά δεν ήταν και οποιοιδήποτε πολίτες, ήταν εκπρόσωποι, πολλές φορές και επίσημοι, μιας θρησκείας. Οι χριστιανοί κατέστρεψαν τα είδωλα, είναι γνωστό, και ένας ιστορικός όπως ο κ. Παντερμαλής προφανώς το ξέρει. Προσπαθεί όμως να αφαιρέσει το στοιχείο ενοχής της Εκκλησίας, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι η Εκκλησία δεν είχε τίποτα να κάνει με αυτό. Και αυτό, ενδεχομένως λόγω πιέσεων που- διαβάζω στον Τύπο, δεν ξέρω- δέχεται από αυτή την πλευρά η οποία, τόσους αιώνες μετά, δεν θέλει να αποδεχθεί την αλήθεια. Πρόκειται για μια πολύ λυπηρή υπόθεση. Είναι καιρός να υπάρξει ο διαχωρισμός. Οι άνθρωποι της Εκκλησίας να ασχολούνται με τα θέματα της μεταφυσικής και οι άνθρωποι της πολιτικής με την ιστορία και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δυστυχώς στην Ελλάδα οι χριστιανοί δεν θέλουν να παραμείνουν στον χώρο των δικών τους αρμοδιοτήτων- και δεν παρέμειναν ποτέ». Σε άλλη εφημερίδα δήλωσε: «Οι λόγοι, που επικαλείται η Διεύθυνση του μουσείου, δεν είναι αξιόπιστοι. … στην ταινία μου στους πρώτους καταστροφείς του ναού συγκαταλέγονταν και οι πρώτοι χριστιανοί, που δυσφορούσαν για τους γυμνούς άνδρες και τις γυναίκες που απεικονίζονταν στα γλυπτά. Τότε η κατάσταση έμοιαζε κάπως με τους Ταλιμπάν, που σήμερα καταστρέφουν τα αγάλματα του Βούδα. Η Ιστορία επαναλαμβάνεται».

Λοιπόν, κύριε Παντερμαλή μου, δύο τινά συμβαίνουν εν προκειμένω. Είτε εσύ είσαι ψεύτης και ο Γαβράς λέει την αλήθεια για όσα συζητήσατε, είτε είσαι εντελώς ανίκανος να χωρίσεις δύο γαϊδάρων άχυρα: αν λες αλήθεια, γιατί δεν φρόντισες να δεσμεύσεις τον Γαβρά, ώστε να μην σε εκθέσει με τις δηλώσεις του; Βέβαια, εγώ πιστεύω ότι εσύ είσαι ο ψεύτης και το δικαίωμα να σε θεωρώ ψεύτη μου το έδωσες εσύ με την απρεπέστατη και τσαμπουκαλίδικη λογοκρισία του βίντεο. Αν είχες τσίπα φιλότιμο, αν δεν θεωρούσες τον εαυτό σου παντοκράτορα και αν είχες συναίσθηση των ευθυνών της θέσης σου, θα ήσουν εξ αρχής πιο προσεκτικός στις κινήσεις σου. Με την έκταση που έχει πάρει το θέμα  διεθνώς, πως θα μπορέσεις να σταθείς απέναντι στην εγνωσμένης σοβαρότητας διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου;

Είτε ψεύτης είσαι είτε ανίκανος, είτε ανακάλεσες τη λογοκρισία λόγω των δικαστικών περιπετειών που πυροδότησες είτε λόγω των επερχόμενων πρόωρων εκλογών, το βέβαιο είναι ότι ξεφτιλίστηκες διεθνώς. Και αυτή είναι η μικρότερη ζημία. Η μεγαλύτερη ζημία είναι ότι ξεφτίλισες διεθνώς την Ελλάδα και ανέστειλες για πολλά χρόνια την αποτελεσματική διεκδίκηση της επιστροφής των γλυπτών. Να σε χαιρόμαστε και σένα και τα αφεντικά, που υπηρετείς!

Advertisements

7 thoughts on “Ο κ. Ξεφτίλας

  1. χαχαχχαχα παραμύθια πάλι ο παντέρμος ο αλής. Παραμύθια μια ζωή όπως παιδιόθεν εδιδάχθη στο κατηχητικό.

  2. Καμιά αξιοπρέπεια ρε γμτ!
    Να τα χουμε καλά με το παπαδαριό, να μη μας κράξουν και έξω… Και αντί να πάρουμε θέση εμείς αλλάζουμε την θέση του άλλου…
    Τι μαλάκες!

  3. Ενα αλλο σημειο περασε απαρατηρητο. Ο Παντερμαλης θεωρει οτι χρειαζοταν διευκρινισεις του σκηνοθετη, τις οποιες χαριστικως και μεγαλοψυχως κανει δεκτες. Απο που κι ως που? Καμια διευκρινιση δεν χρειαστηκε, ο δημιουργος ενος εργου δεν πρεπει επ’ ουδενι να απολογειται και να διευκρινιζει το εργο του, ποσο μαλλον οταν αυτο δεν παραποιει τα ιστορικα δεδομενα.

    Αληθεια, ο Σαμαρας πως τη σκαπουλαρισε χωρις σχεδον καθολου κριτικη? Ειναι δυνατον να μην ειχε ενημερωθει?

  4. Άλλη μια φορά αποδεικνύεται η φαιδρότητα των διοικούντων αυτήν τη χώρα.

    Ο Παντερμαλής ξύπνησε κάνα μήνα μετά τα εγκαίνια να ζητήσει τις όποιες διευκρινίσεις χρειαζόταν. Και αφού δήλωσε ότι έλαβε τις εξηγήσεις, που εκείνος ήθελε και ο σκηνοθέτης επιμένει ότι δεν έδωσε, έληξε το παραμύθι.

    Ο Σαμαράς βρέθηκε στο απυρόβλητο, διότι ο Παντερμαλής πήρε πάνω του όλη την ευθύνη. Πλάκα θάχει τώρα να τονε σουτάρει ο Σαμαράς με το αιτιολογικό των κακών χειρισμών …

  5. Τί είναι πια αυτό το πράγμαμε το παπαδαριό που όλοι φοβούνται να μην το δυσανασχετίσουν;;;

    Το να είσαι υποψήφιος βουλευτής στο βλαχοχώρι και να ελπίζεις ο παπάς να πει κανά-δυο καλά πράγματα για σένα στις θείτσες, το καταλαβαίνω. Αλλά ο διευθυντής του μουσείου Ακρόπολης (που μάλιστα υποτίθεται ότι έχει ιδιαίτερο δεσμό με τα συγκεκριμένα εκθέματα) γιατί σκύβει τόσο το κεφάλι. Τί θα πάθει δηλαδή; Θα τον αφορίσουν; Αξιοπρέπεια μηδέν; Αυτοι υποτίθεται ότι είναι οι «διανοούμενοι» και οι «εγγράματοι» άνθρωποι αυτού του τόπου; Ντροπή!

  6. Αν παράγοντες της ΝΔ ήξεραν τι έλεγαν το 2004, τότε ο Τρισμάκαρ τους έδωσε 2% επί διαφοράς περίπου 7%. Σήμερα, που είναι με το ενάμισι πόδι στην αντιπολίτευση, λογικό μου φαίνεται να ξεβρακωθούν ακόμη περισσότερο στο παπαδαριό.

  7. Είναι δύο οι ξεφτίλες, και ο Σαμαράς.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s