Ούτε μάγοι, ούτε φάτνη, ούτε άστρο!

  1. «Οι τρεις μάγοι με τα δώρα, το άστρο της Βηθλεέμ, η φάτνη με τα βόδια… Ολα αυτά είναι ένας μύθος. Χρήσιμος μεν, αλλά μύθος…».
  2. «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο αναφέρει μόνο για τρεις σοφούς αστρολόγους, ιερείς, που ήλθαν έξω από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Ολα τα υπόλοιπα είναι μύθος. Οπως είναι απίθανο το άστρο να στάθηκε πάνω από τη σπηλιά. Συνήθως τα άστρα δεν έχουν τέτοια συμπεριφορά…»
  3.  (ο Χριστός) «δεν γεννήθηκε Δεκέμβριο, αλλά η Εκκλησία όρισε τότε τα Χριστούγεννα, για να συμπίπτουν με τις παραδοσιακές χειμερινές γιορτές»
  4. Οι κάρτες με τα χιονισμένα τοπία και την Παρθένο με τον μικρό Ιησού, τους βοσκούς και τους μάγους προκαλούν «σύγχυση» στον κόσμο.

Αυτά δεν τα είπε ο πρώτος τυχόν αντίχριστος. Απετόλμησε να τα ομολογήσει δημοσίως αυτός ούτος ο επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας, ο αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι, Ρόουαν Ουίλιαμς, σε συνέντευξή στο BBC (Έθνος 21.12.07)!

Ποιές είναι, λοιπόν, οι «παραδοσιακές χειμερινές εορτές», με τι οποίες οι χριστιανοί θέλησαν να συνδέσουν το μύθο για τη γέννηση του θεού τους; Στις 21 Δεκεμβρίου έχουμε το χειμερινό ηλιοστάσιο, οπότε η μέρα σταματάει να μικραίνει και εφεξής μεγαλώνει, ενώ η νύχτα μικραίνει. Στις 25 Δεκεμβρίου ήταν πλέον προφανές σε όλους ότι η μέρα είχε αρχίσει να μεγαλώνει και γι’ αυτό οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι γιόρταζαν τότε το χειμερινό ηλιοστάσιο. Δεδομένης της κατά κύριο λόγο αγροτικής οικονομίας των κοινωνιών, η εορτή αυτή είχε εξαιρετική σημασία, διότι σηματοδοτούσε την επερχόμενη καλοκαιρία, τη συνακόλουθη αφθονία αγαθών και την ανακούφιση του πληθυσμού από τις κακουχίες του χειμώνα. Αυτήν την κορυφαία εορτή της προϋπάρχουσας θρησκείας θέλησε η Εκκλησία να σβήσει από τη μνήμη των βιαίως εκχριστιανισμένων πληθυσμών ορίζοντας την ίδια μέρα μια εκτός χρόνου κορυφαία δική τους εορτή.

Γιατί εκτός χρόνου; Διότι υπάρχει αυτή η ιστοριούλα με τους βοσκούς, που ξενυχτούσαν με τα κοπάδια τους στο ύπαιθρο και είχαν ανάψει φωτιά, για να ζεσταθούν από το κρύο της νύχτας. Ξέρουμε ότι οι Εβραίοι ήταν από τους πιο καθυστερημένους πολιτισμικά λαούς, αλλά δεν ισχυρίστηκε κανείς ότι ήταν και ηλίθιοι! Αν οι βοσκοί ήταν στο ύπαιθρο με τα κοπάδια τους, θα έπρεπε να ήταν μια κρύα ανοιξιάτικη νύχτα, δηλαδή τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Απρίλη. Είναι εντελώς παράλογο να ισχυρίζεται κανείς ότι μέσα στο καταχείμωνο, σε μια πόλη με κλίμα σαν το ελληνικό, οι συγκεκριμένοι βοσκοί δεν είχαν μετακινηθεί ακόμη στα χειμαδιά τους.

Ο Γιόζεφ Ράτσινγκερ, γνωστός πλέον ως Πάπας Βενέδικτος 14ος, ισχυρίζεται ότι δεν ισχύουν τα παραπάνω και ότι η 25 Δεκεμβρίου προκύπτει ως γεννέθλιος ημέρα του Ιησού, αν απλώς προσθέσουμε το εννεάμηνο της κύησης στις 25 Μαρτίου, την ημερομηνία του Ευαγγελισμού. Άραγε, μπορεί να γίνει πιστευτός ο ισχυρισμός του Ράτσινγκερ; Ή μήπως ισχύει ακριβώς το αντίστροφο: μήπως η 25η Μαρτίου προσδιορίστηκε αφαιρώντας 9 μήνες από τις 25 Δεκεμβρίου;

Πότε λένε τα Ιερά Βιβλία των χριστιανών, ότι έγινε ο Ευαγγελισμός; Κάτι στο περίπου, καμία ακριβή ημερομηνία, όπως θα άρμοζε σε τέτοιο κοσμοϊστορικό «γεγονός». Έτσι, μη υπάρχοντος σαφούς ημερολογιακού προσδιορισμού στα ιερά βιβλία του χριστιανισμού, η ημερομηνία ορίσθηκε «κατά συνθήκην», τουτέστιν αυθαίρετα, όπως βόλευε. Βόλευε τον Ράτσινκγερ να ισχυριστεί ότι η κύηση του Ιησού κράτησε ταμάμ 9 μήνες, ούτε μέρα λιγότερο. Βόλευε και τον χριστιανισμό γενικά να ορίσει την 25η Μαρτίου ως εξαιρετικά σημαντική εορτή. Τον βόλευε, διότι στις 21 Μαρτίου έχουμε την εαρινή ισημερία, οπότε η ημέρα είναι ίση με τη νύχτα και συνεχίζει να αυξάνει. Και στις 25 Μαρτίου οι Ρωμαίοι είχαν τοποθετήσει τον εορτασμό της γονιμότητας, που έρχεται με την άνοιξη και είναι θεμελιώδους σημασίας για τις αγροτικές κοινωνίες.

Φυσικά, ο χριστιανισμός δεν ήταν η μόνη θρησκεία, που ιδιοποιήθηκε την 25η Δεκεμβρίου ως γεννέθλια ημερομηνία κορυφαίας θεότητάς της. Και ο κατά δύο τουλάχιστον αιώνες προγενέστερος του χριστιανισμού μιθραϊσμός αυτήν την ημερομηνία ήθελε να γεννάται ο Μίθρας. «Μετεχειρίζοντο δε οι οπαδοί του Μίθρα και είδος βαπτίσματος, και ετέλουν λειτουργίας και ποικίλας εορτάς, ων μεγίστη ήτο η της 25 Δεκεμβρίου κατ’ έτος, καθ’ ήν εωρτάζετο η γέννησις του Μίθρα. Επίσης είχον ιερόν σπήλαιον και εν αυτή τη Ρώμη, όπου ετέλουν τα μυστήρια αυτών» διαβάζουμε στην Σύγχρονον Εγκυκλοπαίδειαν του Ελεθερουδάκη, τόμο 9, σελίδα 435. Και με εντελώς απροσδόκητη αντικειμενικότητα συνεχίζει η ελληνοχριστιανικώς ορθή εγκυκλοπαίδεια του μεσοπολέμου (1927-1932) «Κατά τον Β΄ αιώνα μ.Χ. ο Χριστιανισμός επάλαισεν ισχυρώς και απεγνωσμένως προς την θρησκείαν του Μίθρα, μεθ’ ής είχε πλείστα κοινά στοιχεία και εξωτερικής έτι λατρείας. Κατά τον Γ΄ μ.Χ. αιώνα ο αγών υπήρξεν αμφίρροπος, έκλινε δε μάλλον υπέρ του Μίθρα αλλά κατά τον Δ΄ αιώνα ο Μέγας Κωνσταντίνος έδωκε την τελικήν επικράτησιν εις τον Χριστιανισμόν». Δηλαδή, αν δεν εμφανιζόταν ο -γι’ αυτό Μέγας- Κωνσταντίνος, σήμερα οι κάτοικοι της Ευρώπης θα ήταν ευσεβείς μιθραϊστές και στις 25 Δεκεμβρίου θα γιόρταζαν τα Μιθρούγεννα!

Όταν, λοιπόν, σε συνηθισμένες εγκυκλοπαίδειες κάθε εποχής βρίσκονται τέτοιες πληροφορίες ότι (ή έστω ερεθίσματα προς διερεύνηση αν) η γέννηση του Ιησού είναι ένας ακόμη μύθος, είναι προφανές ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας απλώς εθελοτυφλεί στο θέμα της θρησκείας. Τουλάχιστον όσοι εξ αυτών θεωρούνται σκεπτόμενοι, το φυσιολογικό θα ήταν να επεκτείνουν την αναζήτησή τους σε πιο εξειδικευμένες πηγές, αντ’ αυτού όμως αρνούνται κάθε ορθολογική προσέγγιση και επιμένουν ότι ο Ιησούς ήταν υπαρκτό πρόσωπο, ο ένας και μοναδικός -αν και τρισυπόστατος- θεός. Κρίμα! Τουλάχιστον ας εξασφαλίσουμε ότι δεν θα επιβάλουν τον δικό τους ανορθολογισμό και στα δικά μας παιδιά. 

Advertisements

4 thoughts on “Ούτε μάγοι, ούτε φάτνη, ούτε άστρο!

  1. Νομιζω οτι οι περισσοτεροι αυτες τις μερες γιορταζουν τη γεννηση του Σαντα Κλαους 🙂

  2. Οι αλήθειες, είναι πάντα σκληρές και δύσκολες. Η εμπορευματοποίηση των Χριστουγένων και γενικά των Εκκλησιαστικών εορτών οδήγησαν στην απαξίωση τους.Δεν εκπέμπουν πια μηνύματα πνευματικά.

    Απο τη Διαχείριση του ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ευχόμαστε καλές γιορτές.

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙΚΑΛΑ.

  3. Όσο για το άστρο, υπάρχει ένα θαυμάσιο βίντεο σε γνωστό σάητ, που ο Αστροφυσικός Στράτος Θεοδοσίου εξηγεί
    «Γιατί δεν υπήρξε το «Αστρο» της Βηθλεέμ» .
    «Εξηγούνται οι λόγοι για τους οποίους το Άστρο της Βηθλεέμ δέν μπορει να είναι ενα Αστρικό Αντικείμενο, και αναιρείται αυτόματα τα όσα λέει το Κατα Ματθαίον Ευαγγέλιο.»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s