Τουρισμός και πράσσειν άλογα

Κατά καιρούς από διάφορους ακούμε διάφορα ωραία για καμπάνιες, ενέργειες και δράσεις, που θα αναστρέψουν -λέει- το αρνητικό για την Ελλάδα και θα φέρουν τουρίστες. Ακούμε και μερικούς, που κάνουν διάφορες περισπούδαστες αναλύσεις, γιατί βουλιάζει ο τουρισμός στην Ελλάδα, ενώ η Τουρκία, η Ισπανία και άλλες ανταγωνίστριες χώρες έχουν πληρότητες σχεδόν 100%. Όμως κατά κανόνα αγνοείται το νόημα της παροιμίας «στην αγορά του μπαμπακιού κι ο άσπρος σκύλος ζημιά κάνει«, διότι μπορεί να είναι πιο άσπρος από το πωλούμενο μπαμπάκι κι έτσι ο αγοραστής να το θεωρήσει κατώτερης ποιότητας. Αγνοείται πόσο προσεκτικοί πρέπει να είναι στη συμπεριφορά τους όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό. Και φυσικά εμπλεκόμενοι δεν είναι μόνο όσοι βιοπορίζονται άμεσα από τα τουριστικά επαγγέλματα, αλλά το σύνολο των κοινωνιών σε τουριστικά μέρη. Το σημείο αυτό και η αναγκαία ανάλυσή του, δυστυχώς επί του παρόντος καθίστανται περιττά από κάποια πρόσφατα γεγονότα.

Στη γενέτειρα του πατέρα της ιατρικής υπάρχουν τουριστογιατροί ή τουρίστ ντοκτόρ επί το σκωπτικότερον, ήτοι γιατροί ίσως χωρίς καν ειδικότητα και συχνά χωρίς ιατρείο, διασυνδεδεμένοι με Tour Operators, στους πελάτες των οποίων παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες έναντι αμοιβής αδήλωτης, άρα-οποία έκπληξις!- στο μεγαλύτερο ποσοστό της.  Είναι προφανές ότι ένας τουριστογιατρός εκ των πραγμάτων έχει πολύ λάιτ δυνατότητες και περιορίζεται στην αντιμετώπιση ελαφρών περιστατικών, ενώ στα σοβαρότερα το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να συνοδεύσει τον αλλοδαπό ασθενή μέχρι την είσοδο του νοσοκομείου (άλλη πονεμένη ιστορία αυτή!). Λοιπόν, ένα τέτοιος τουριστογιατρός συνόδευσε τις προάλλες έναν καρδιοπαθή αλλοδαπό από το ξενοδοχείο του στο νοσοκομείο και γι’ αυτήν την υπηρεσία ζήτησε 600 (εξακόσια) Ευρώ.  Πέρα από την αμοιβή εξασφάλισε πρωτοσέλιδο άρθρο σε τοπική εφημερίδα και κατά πάσα βεβαιότητα προβολή και σε ΜΜΕ της χώρας προέλευσης του ασθενούς. Με τις υγείες μας και πάμε παρακάτω.

Ο Διεθνής Κρατικός Αερολιμένας Κω είναι μία από τις 6 σημαντικότερες εισόδους τουριστικού συναλλάγματος, παρ’ ότι αποκλείεται να το πιστέψει κάποιος που ξέρει μόνο την κτιριακή υποδομή του. Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη έχουμε τις περισσότερες αφίξεις και αναχωρίσεις (άρα τις περισσότερες καθυστερήσεις πτήσεων και το μεγαλύτερο μπλέξιμο στην κίνηση των λεωφορείων) όλης της εβδομάδας. Έμαθα ότι χτες και σήμερα δόθηκαν στο αεροδρόμιο μερικές ωραίες ροκ παραστάσεις.

ΣΚΗΝΗ 1η: (Τετάρτη 2 Ιουνίου) αναχωρούντες τουρίστες δεν περνούσαν για σωματικό έλεγχο από τη γνωστή πύλη, αλλά ελέγχονταν με τις συσκευές χειρός, με αποτέλεσμα να έχουν μποτιλιάρει, ενώ τα λεωφορεία έφταναν το ένα μετά το άλλο και ξεφόρτωναν πενηνταριές τουριστών.

  • Πότε θα επισκευαστεί η πύλη;
  • Δεν βλέπετε τον τεχνικό; Δουλεύει ο άνθρωπος!
  • Ακόμα; Μου είπαν ότι από χτες το βράδυ είναι χαλασμένο το μηχάνημα.
  • Και τι θέλατε, δηλαδή; Να κουβαλήσουμε τον τεχνικό νυχτιάτικα;

ΣΚΗΝΗ 2η: (Τετάρτη 2 Ιουνίου) η Α εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης είχε μόνο δύο γκισέδες ανοιχτούς, διότι το υπόλοιπο προσωπικό της παρακολουθούσε … επιμορφωτικό σεμινάριο!

  • Καλά, ρε παιδιά, σήμερα που ξέρουμε ότι γίνεται χαμός, βρήκατε να αποσύρετε προσωπικό για … εκπαίδευση;
  • Μα, ακριβώς αυτό το χαμό θέλαμε να διδάξουμε στο προσωπικό μας!
  • Ίδια δεν είναι η διαδικασία είτε 1.000 αφικνούμενους έχετε είτε 10.000;
  • Η διαδικασία είναι ίδια, αλλά έπρεπε να δουν την ημέρα με τη μεγαλύτερη κίνηση.
  • Δηλαδή, τώρα που κάθονται και βλέπουν τους τουρίστες να κάνουν την απόσταση λεωφορείο-αεροπλάνο σε 2 με 3 ώρες, την επόμενη εβδομάδα θα ξεπετάνε τους επιβάτες ενός αεροπλάνου  σε 1 λεπτό;

ΣΚΗΝΗ 3η: (Τετάρτη 2 Ιουνίου) η Β εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης έχει μπλακάουτ στις κομπιούρες της και δεν μπορεί να δώσει καμία πληροφορία για την αναμενόμενη ώρα άφιξης των αεροπλάνων, που εξυπηρετεί.

  • Η πτήση μου είναι στην ώρα της ή έχει καθυστήρηση;
  • Δεν ξέρω, έχει πέσει το σύστημα.
  • Έχω έξω τα λεωφορεία μου και κάθονται, ενώ ο Χ ζητάει απεγνωσμένα λεωφορεία να μεταφέρει τους πελάτες του στα ξενοδοχεία. Εγώ χάνω λεφτά, επειδή δεν του νοικιάζω τα λεωφορεία μου, κι εκείνος εκτίθεται στους πελάτες του που πρέπει να περιμένουν κι άλλο, ενώ ήδη έχουν ταλαιπωρηθεί μέσα σ’ αυτό το αεροδρόμιο.
  • Δεν φταίω εγώ.
  • Ποιός θα μου δώσει μια αξιόπιστη πληροφορία, για να ξέρω τι να κάνω;
  • Δεν ξέρω.
  • Ποιός είναι υπεύθυνος;
  • Δεν ξέρω.

Φυσικά, ο υπεύθυνος για μια έγκυρη πληροφορία δεν βρέθηκε και οι τουρίστες έμειναν να περιμένουν λεωφορεία, την ώρα που απέναντί τους ήταν παρκαρισμένα ένα σωρό άδεια λεωφορεία με τους οδηγούς να κουβεντιάζουν σε πηγαδάκια ….

ΣΚΗΝΗ 4η: θέλοντας από καιρό να κάνω μια ανάρτηση για το χάλι του αεροδρομίου είχα ζητήσει από άνθρωπο, που η δουλειά του τον φέρνει εκεί τις δύσκολες ώρες, να μου βγάλει μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες. Μέσα στον ως άνω χαμό πάει ο δικός μου να βγάλει φωτογραφίες, αλλά αμέσως του την πέφτει το σεκιούριτι (δε μασάνε οι σεκιουριτάδες από χαμούς!) και του το απαγορεύει για λόγους ασφαλείας. Στην αρχή σπάστηκα, αλλά μετά χάρηκα, που απαγορεύεται η καταγραφή του μαύρου μας χαλίου. Διότι άλλο να γυρνάνε τόσοι και τόσοι τουρίστες στις πατρίδες τους και να το περιγράφουν με λόγια και άλλο να το δούμε αίφνης φωτο-κουίζ στο Focus «Πού βρίσκεται αυτό το αεροδρόμιο, στην Ελλάδα ή στο Τατζικιστάν; Μαντέψτε σωστά και κερδίστε ένα ταξίδι στην Τουρκία ή στη Μακεδονία». Μπράβο σε όποιον σκέφτηκε αυτήν τη μηχανή, αλλά μην κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας. Το χειμώνα, που ‘πομένουμε οι ιθαγενείς και τα προμαζέματα, οι σεκιουριτάδες πέφτουν σε χειμερία νάρκη και μας αφήνουν να βγάζουμε όσες φωτογραφίες θέλουμε, όπως την κατωτέρω απεικονίζουσα κουβά του σφουγγαρισμάτου εις ρόλον αυτοσχεδίου συλλέκτου ομβρίων υδάτων. Στο εσωτερικό του επαρκεστάτου (μάι ας) κτιρίου, τόσο κατά τους χώρους όσο και κατά την ποιότητα κατασκευής.

ΣΚΗΝΗ 5η: (Πέμπτη 3 Ιουνίου) παίρνει τ’ αυτί μου ότι τα τουριστικά λεωφορεία ακινητοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο κατ’ εντολήν του πανίσχυρου σωματείου των οδηγών.

  • Έμαθες γιατί;
  • Η αστυνομία πήρε τις πινακίδες και ακινητοποίησε μερικούς, που δεν είχαν περάσει ΚΤΕΟ.
  • Και το σωματείο των οδηγών γιατί διέταξε να σβήσουν τις μηχανές και όλοι οι άλλοι οδηγοί, που είχαν περάσει ΚΤΕΟ τα λεωφορεία τους;
  • Για συμπαράσταση στους ακινητοποιμένους, επειδή δεν υπάρχει ΚΤΕΟ για λεωφορεία στην Κω.
  • Καλά, οι άλλοι τόσα χρόνια γιατί πάνε στη Ρόδο, για να περάσουν ΚΤΕΟ;
  • Και γιατί το σωματείο των οδηγών συμπαραστέκεται σε παρανομούντες οδηγούς, ενώ ένα χρόνο τώρα έφερνε τα πάνω-κάτω και μας έκανε πανελληνίως βούκινο, για να μη μπει το ΚΤΕΛ στο αεροδρόμιο, επειδή αυτό είναι-όπως έλεγαν- παράνομο;
  • ….
  • Πόσα λεωφορεία ακινητοποίησε λόγω ΚΤΕΟ η αστυνομία;
  • Δύο: του προέδρου του σωματείου των οδηγών και του προέδρου του συνδέσμου των πρακτόρων.
  • Τώρα, θάμαι πολύ κακόπιστος, αν υποθέσω ότι οι δύο ηγετικές φυσιογνωμίες ασκούν εκβιασμό, για να τους επιστρέψει η αστυνομία τις πινακίδες και να σταματήσει τους ελέγχους; Για να μην αναφέρω ότι οι δύο κλαδικοί ηγετίσκοι εμφανίζουν το σύνολο των οδηγών και ιδιοκτητών λεωφορείων ως λαμόγια, που βγάζουν στους δρόμους λεωφορεία πιθανώς επικίνδυνα.

Κύριε Γιώργο Νικητιάδη, που μεγάλωσες στην Κω και τώρα είσαι υφυπουργός τουρισμού, μόλις πληρώσεις τα χρέη που άφησε σε όλο το σύμπαν (του περιοδικού Focus περιλαμβανομένου) η προηγούμενη κυβέρνηση, κι επειδή οι διαφημιστικές καμπάνιες δεν ξεκινάνε δυο βδομάδες πριν τη high season, κοίτα να βάλεις μια τάξη σ’ αυτά και σε άλλα μη επίκαιρα στραβά. Δεν χωράει καμιά αμφιβολία ότι πάνω-κάτω αυτή είναι η εικόνα και στις άλλες εισόδους τουριστικού συναλλάγματος. Ξέρεις δε πολύ καλά ότι όσο περισσότερο τίθεται εν κινδύνω μια επιχείρηση και όσο διαιωνίζεται το μπάχαλο (φανταριστί καραπουτσαριό), τόσο χαλάνε και οι καλοί. Και, όπως εσχάτως έμαθαν και οι ηλικιωμένες νοικοκυρές, όσο λιγότεροι οι καλοί, τόσο λιγότερα τα έσοδα από ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος.

Advertisements

3 thoughts on “Τουρισμός και πράσσειν άλογα

  1. Αφού το έλεγε και το διαφημιστικό σλόγκαν: «Live your myth in Greece». Που σε ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσε να σημαίνει: «Ζήσε ότι πιο απίστευτό θα μπορούσες να φανταστείς, στην Ελλάδα». Διότι, αν σε κάποιον τουρίστα κάποιος του περιέγραφε αυτα τα σκηνικά, μάλλον για μύθος θα του ακούγονταν.

  2. Αγησια, ονοματα! Διαπομπευση! Μην αφηνεις τα λαμογια ανωνυμα!

    Οσο για τον τουρισμο, οταν η δευτερη μεγαλυτερη πολη της χωρας εχει ενα τετοιο μπαχαλο για αεροδρομιο, τι να περιμενεις απο την περιφερεια? Ακομα και πρωτοποριακες ιδεες, οπως τα υδροπλανα της Αργω που κανουν το Βολος-Αθηνα-Βολος, σκονταφτουν σε τονους γραφειοκρατιας, τι ελπιδα εχει ο τουρισμος? Θα παιρνουμε μονο οτι ξεχειλιζει απο τους γειτονες.

  3. Ώρες-ώρες σκέφτομαι ότι «διάσωση» της Ελλάδας σημαίνει αυτομάτως και διάσωση όλων αυτών των λαμογιών, που έχουν στήσει τόσα και τόσα καρτέλ με το πρόσχημα άλλοτε της επιστήμης (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ) κι άλλοτε των εργατικών κεκτημένων. Και φυσικά στη λαϊκή αντίληψη κακά είναι μόνο τα καρτέλ των επιχειρηματιών.

    Μ’ αυτά τα μυαλά, φοβάμαι ότι διασωθούμε-δεν διασωθούμε, είμαστε ξοφλημένοι. Εννοείται δε ότι, κατά πως πάμε, στο μεσοπρόθεσμο μέλλον (οπότε πιθανώς θα προσπαθούμε να βγούμε από την πτώχευση) η Τουρκία θα έχει γίνει πρότυπο προς μίμηση. Ημών, που όταν χτίζαμε Παρθενώνες οι άλλοι ζούσανε στα δέντρα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s